پرهام پرهام ، تا این لحظه: 14 سال و 1 ماه و 23 روز سن داره

پرهام و دنیای تازه

جبروت پرهامی!

1390/3/2 15:57
نویسنده : مامان پرهام
606 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا

پرهام اخم می کند

این عکس وقتی از پرهام گرفته شده که ایشون تازه از خواب بیدار شده! انگار داره به من می گه: دیگه نبینم شلوغ کنی بیدار شم ها!

و اما خواب پرهام. خواب مقوله ی مهمیه که خیلی ها با اون مشکل دارند. یعنی اصلا نسل جدید کم خوابتر از ما هستند. البته بگم این گل پسر ما بعضی روزها در طول روز 3 تا 4 ساعت می خوابه. ولی شبها بد خوابی می کنه. یعنی خیلی وقتها بیدار می شه تا انگار منو کنترل کنه! باور کنید بارها دیدم که بیدار می شه و با دستهاش دنبال من می گرده. و اگه من خودم رو کمی کنار بکشم تا دستش به من نرسه گریه می کنه. و من با کمال میل همیشه اماده به خدمت هستم برای بغل کردن و اب و شیر دادن. شاید براتون خنده دار باشه و یا باورنکردنی؛ ولی واقعیت اینه که من برای برطرف شدن رنج کم خوابی پسر عزیزم توی ماه های اول تولدش, بعضی وقتها ساعتها اونو در حالی که خواب بود توی بغلم نگه می داشتم تا مبادا وقتی می گذارمش زمین بیدار بشه! شاید فکر کنید روش من درست نبوده ولی وقتی من بعدا کتاب 101 راه برای تربیت فرزند شاد رو خوندم فهمیدم اشتباه نکردم! چون توی اون کتاب به مادرها توصیه می کنه بچه تون رو تا 9 ماهگی مثل کانگورور باید توی بغلت بزرگش کنید! به هرحال اون روزها گدشته و الان گل پسر منم مثل خیلی از هم سن های خودش راحت تر و بهتر و بیشتر می خوابه. هر چند بیدار خوابی شبانه و حرکات اکروباتیکش در طول شب همچنان هست! یه نکته ی مهم دیگه هم فهمیدم: من 2 روز در هفته به صورت نیمه وقت-امسال البته- می رم برای تدریس. پرهام انگار اینو فهمیده که من 2 روز صبح ها خونه نیستم. و تمام شب رو بیدار می شه تا منو کنترل کنه!ابرو چون این چند وقتی که تمام وقت خونه ام شبها تا صبح حدود 6 یا 7 یک سره می خوابه البته معمولا تا 12 شب بیداره! امروز داشتم به برنامه ی اردی بهشت شبکه ی 4 نگاه می کردم. برنامه ی خوبیه درباره ی زنان و مسائل مربوط به اونها. خانوم سویزی که یه مقامی توی امور زنان ریاست جمهوری داره امروز می گفت: من پیشنهاد دادم به مادران شاغل 3 سال مرخصی با حقوق بدهند تا اونها به بچه های عزیزشون برسن و بعد 3 سال به 30 سال خدمتشون اضافه کنند! واقعا من حاضرم بعدا 10 سال اضافه خدمت داشته باشم ولی الان تمام وقت در خدمت پسر عزیزم باشم. چون این دوران خیلی مهمه. البته شغل من که مزایای زیادی داره. می تونی نیمه وقت بشی-البته با حقوق کم- تمام تابستون و عید و تعطیلات پیش بچه ات هستی و ساعات کارت هم کمه. مثل زنگ تفریح. ولی خب همین 12 ساعت غیبت هفتگی هم باعث استرس و بدخوابی بچه ام می شه!خمیازه مادر بودن سخته. قربون خدا برم که به ما فرزند داد تا قدر پدر و مادرمون رو و قدر خودش رو بدونیم.

روز زن و روز مادر به همه ی مادرها مبارک! شاد باشید و سلامت!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

سارا
2 خرداد 90 15:27
سلام خانومی روزت مبارککککککککککککککککک
مامان ماهان
2 خرداد 90 15:54
ای جان اخمو جونم میلاد دختر نبوت ، همسر ولایت ، مادر امامت ، برشما مبارک باد . . . روزت مبارک
narjes
2 خرداد 90 19:45
عكس رضا رو گذاشتم رو وب خوشحال ميشم بياين و ببينين! راستي روزتون مبارك
مامان فرشته
2 خرداد 90 22:34
سلام عزیز دلم
ای جانمممممممممم قربون اخمت برم عزیزم
از خواب بیدارت کردن جیگرممممم
مامان عزیز روزت مبارک گلم
بوسسسسسسسس


سلام روز شما هم مبارک مامان عزیز. ایشاللا سال دیگه این موقع از دست نی نی عزیزت هدیه ی روز مادر می گیری.


مامان رها
3 خرداد 90 8:54
گل اگر در فصل گل بوییدنی است خاک پای دوستان تا ابد بوسیدنی است روزت مبارک عزیزم


ممنونم خانوم گل!
متين وروجك
3 خرداد 90 11:24
واي واي واي خيلي ترسيدم
مامان ارمیا ( خاله پرهام )
3 خرداد 90 18:16
جیگر خاله اخم می کنی خیلی با نمک میشی. یادمه از وقتی به دنیا اومدی این جبروت رو داشتی. مورچه خاله.عکس خوابوندن میمونت رو هم دیدم خیلی نازی پسر.