پرهام پرهام ، تا این لحظه: 14 سال و 1 ماه و 21 روز سن داره

پرهام و دنیای تازه

اصطلاحات پرهام

1391/11/1 18:33
نویسنده : مامان پرهام
814 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا

چند تا از اصطلاحات پرهام:

آلبالو خوشگل: البالو خشکه!

خودخات: خودکار

کنتلنت(با ضمه روی ک, ت, ل): کنترل

خطل خان(با فتحه روی خ و ط): خطرناک

اصطلاحات بدون غلطی هم داره مثل: دقیقا- البته- فکر خوبی کردم- من نگرانم!- دلم تنگه- سر ما رو درد گرفته( یعنی باعث سردرد ما شده!)

لامپ سوزوندی: لامپ سوخته!

ما رو علاف کرده!( به همون معنی واقعی انتظار الکی!)

فروشگاه قبلی: فروشگاه پروما

آقای کباب: پیک آشپزخانه یا کترینگ

آقای عکساس!: اقای عکاس

آقای دوربین: اقای فیلمبردار

دکتر زحمتکش: سمبل تمام دکترهای خوب!( ایشون یه شخصیت واقعی و همسایه ما هستند.)

قیچی دالکوبی: قیچی ای که دالبر می بره!

قیچی خطل خان!: قیچی معمولی کاردستی که بعد از این که پرهام خان باهاش به گوشه ی چشمشون خطی انداختند ازش گرفتم و ناپدیدش کردم و به پرهام هم گفتم که قیچی موردنظر از دست من که خیلی عصبانی شدم که اون بلا رو سر تو اوورده فرار کرده و رفته! ابرو

ایلمان: اسم پسرخاله ی کوچولوی پرهام و برادر ارمیاست و برای پرهام نمادی از تمام کودکان کوچکتر از خودش شدهقلب

امروز بابای پرهام از سر کار که اومد رفت پیش پرهام و خواست اونو بخندونه پرهام با یه حالت ناز دستهاشو گذاشت توی صورتش و داد زد: مامان می خواد منو خوشحال کنه!تعجباز خود راضیقلبنمی خوام!...(عجب ناسپاس!)

این عکس هم از همون عکس های سفر بابلسره!

 

پرهام سوار بر جت اسکی

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

مامان ابوالفضل
29 دی 91 11:11
سلام سلام سلام ای شیرین زبون چه عکس بانمکی
مامان گیسوجون
30 دی 91 0:14
عزیزممممممم قربون شیرین زبونیت چه عکس قشنگی قالبت مبارک خیلی خوشگله
پارمیدا
30 دی 91 15:35
شما به یک مسابقه وبلاگی دعوت شدید.لطفا حتما به وبلاگ پارمیدا سر بزنید
مامان رها
8 بهمن 91 22:49
سلام عزیزم وای چه اصطلاحات جالبی رهای من هم از این اصلاحها زیاد داره راستی مامانی خطره عمل دماغ رو خوندم عجب چیزی بوده ولی خدا رو شکر به خیر گذشته
رویا
14 بهمن 91 14:02
سلام این پیام امروز تو وبلاگ یکی از دوستان خوندم منم بهش عمل کردم.. بخونش این پیام مال من نیست ولی بخونش: تو رو به امام زمان قسم می دم این پیام رو بخون.دختری از خوزستانم که پزشکان از علاجم نا امید شدند.شبی خواب حضرت زینب (س)را دیدم در گلوم اب ریخت شفا پیدا کردم ازم خواست اینو به بیست نفر بگم. این پیام به دست کارمندی افتاد اعتقاد نداشت کارشو از دست داد.مرد دیگری اعتقاد داشت ۲۰ میلیون به دست اورد. به دست کس دیگری رسید عمل نکرد پسرشو را از دست داد.اگه به حضرت زینب اعتقاد داری این پیامو واسه ۲۰ نفر بفرست………… ۲۰ روز دیگه منتظر معجزه باش موفق باشی
مامان آیلا
15 بهمن 91 10:22
ای بلا حالا ناز و ادا هم می دی
adeleh
19 بهمن 91 20:32
آدمای باهوش تو بچگی ازاین اصتلاحات زیاد به کار می برن.