پرهام پرهام ، تا این لحظه: 14 سال و 1 ماه و 10 روز سن داره

پرهام و دنیای تازه

تقابل ریاضیات و دیکتاتوری!

1393/8/22 23:50
نویسنده : مامان پرهام
486 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا

نوشته بودم که هفته ی قبل تهران بودیم؛ خواهرم-لیلا خانوم- و من داشتم حرف می زدیم لیلا گفت: علی جمع کردن رو خودش فهمیده. یعنی مفهوم جمع رو یه جورایی کشف کرده. بعد قرار شد علی به یه سری سوالات جواب بده. مثلا دو به علاوه ی 2. 5 به علاوه ی7. 50 به علاوه ی 50. 24 به علاوه ی 30. حتی بلد بود که بزرگترین عدد بی نهایته! البته اینو از مامانش که دکتری ریاضی داره یادگرفته بود. لیلا می گفت علی حتی مفهوم زیر صفر رو هم یه جورایی متوجه شده. چون تفریق کردن رو که تمرین می کرده-برای خودش!- برگشته به مامانش گفته که 5منهای 4 چی می شه؟ خواهرم گفته منفی 1. علی متوجه نشده. خواهرم گفته خب خودت چی فکر می کنی؟ ایشون فرموده که از یک هم کمتره ولی نمی دونم چیه....علی اقای ما از پرهام 5 ماه و 3 هفته بزرگتره ولی پرهام دلش می خواد که خودش از علی بزرگ تر باشه بنابراین وقتی توانایی علی رو در جمع و تفریق کردن دید ناراحت شد. گریه کرد که چرا من بلد نیستم؟...ارومش کردیم که خب علی تمرین کرده تو هم تمرین کنی یاد می گیری- البته دیگه دلسردش نکردیم که علی پسر لیلای نابغه است و تو پسر من!- ...شب داشتم بهش غذا می دادم که برگشت گفت: مامان می خوای بگم 1 به علاوه ی 1 چند می شه؟ من گفتم: آره حتما ...بگو....ایشون فرمودند: می شه 1! من گفتم: نه مادرجون می شه 2. نق زد که: نه من می خوام که 1 باشه!درسخوان...گفتم: مادر اینا قانون داره...الکی که نیست...پرهام خان اخم کرد که: نه هرچی من می گم!متفکر....من در آن لحظه به یاد شاگردان عزیزی افتادم که با حل و بسط بعضی از مساله ها فیزیک رو منفجر می کنن!عینک

پسندها (6)

نظرات (5)

مهناز
23 آبان 93 15:10
خيلي باحاله اين پسر شما! از طرف من ي بوسش بكنين!
مامان ارمیا و ایلمان
24 آبان 93 11:31
من هم دیدم این علی نابغه چه کشفیاتی کرده. چه خوب. کاش ارمیا و ایلمان هم به خاله هاشون بکشن نه به مامانشون که من باشم. توی ریاضی یه کند ذهن به تمام معنا بودم.
مامان پرهام
پاسخ
تو کند ذهن بودی؟ نگذار بگم که شاگرد دوم رشته تون بودی تو علامه!
رها
30 آبان 93 23:29
اگر از الان اینقدر حساسه بعدا خیلی براش سختتر میشه. البته شاید بستگی به شرایط محیطی هم داشته باشه؟ شاید بد نباشه با یه مشاور صحبت کنید در این زمینه. به خاطر تجربه ی شخصیم میگم. پسرخاله های من هم نابغه هستن و من همیشه پذیرش این قضیه به عنوان یه کودک و نوجوان برام سخت بود. الان که بزرگ شدیم دیگه به اون اندازه حساس نیستم چون همه به راه های خودمون رفتیم ولی خوب اونها همیشه موفق تر بودن و هنوز هم هستن و من همیشه در عجب بودم که چرا من نمیتونم مثل اونها باشم؟
مامان پرهام
پاسخ
زیاد سخت گیری نمی کنم مثل شما! بی خیال. بچه دوست داره کانون توجه باشه این حساسییت نیست. اگه بی خیال توجه دیگران به علی بود باید نگران می شدم یعنی نظر دیگران اگه توی این سن براش مهم نباشه خوب نبست چون نشان دهنده ی عدم تمایل به برقراری ارتباط با دیگرانه. در ضمن هر کسی توانایی ویژه خودش رو داره نگران نباش.
مهدی شمس آبادی
1 آذر 93 14:34
مطمئن شدم که از این پرهام یه آدم درست و حسابی درمیاد ، کسی که اهل پافشاری باشه و بفهمه که گاهی یک به علاوه یک میشه یک از نوابغه. شوخی هم نمی کنم، من مرده و شما زنده ، ببینید کی بهتون گفتم.
مامان پرهام
پاسخ
ایشاللا
بانو
6 آذر 93 12:17
سلام برای بچه ها قانون، قانون است! www.banoo.ir/post/1299 منتظر حضورتان هستیم. جامعه مجازی بانو